Melding til deg! Det beste budskapet i verden på ditt eget språk [Norwegian/Norsk]

Please first read:
Attention, the following translation of the message has been automatically translated. The text may therefore contain errors. It is a temporary rough translation.
But you are free to share the text for non-profit purposes!
Please also read the article with more explanation: Explanation on the Temporary Rough Translations

Bitte vorher lesen:
Achtung, die folgende Übersetzung der Botschaft wurde automatisch übersetzt. Der Text kann deshalb Fehler enthalten. Es handelt sich um eine vorübergehende Rohübersetzung.
Du darfst den Text trotzdem gerne für nichtkommerzielle Zwecke weiterverbreiten!

Bitte lies auch den Artikel mit weiteren Erklärungen dazu: Erklärung zu den vorübergehenden Rohübersetzungen

Vennligst les først:
Advarsel, følgende oversettelse av meldingen er automatisk oversatt. Teksten kan derfor inneholde feil. Dette er en midlertidig rå oversettelse.
Du er fortsatt velkommen til å omdistribuere teksten til ikke-kommersielle formål!
Les også artikkelen for ytterligere forklaringer: Forklaring av de midlertidige råoversettelsene

innhold

kort-versjon

melding til deg!

Det beste budskapet i verden på ditt eget språk

Følgende melding har allerede fundamentalt endret livene til milliarder av mennesker. Livet ditt kan forandre seg for alltid til det bedre!
Ta denne tiden fordi det er verdt det.

 

 

Av www.message-for-you.net

Lurer du noen ganger på hvorfor det er så mye ondskap i denne verden? Hvorfor all lidelsen? Og hvordan kan du leve i denne verden med glede?

I denne meldingen vil jeg fortelle deg hvordan ondskapen kom inn i denne verden. Men også hvordan du personlig kan overvinne det og få ekte varig livsglede.

Det var en engel i himmelen som satt over Guds trone. Engelen var Satan. Men Satan ble stolt. Han hadde valgt av egen fri vilje å gjøre opprør mot Gud.

 

 

Det er derfor Gud kastet Satan ut av himmelen.



 

 

Imidlertid er Gud selv god, utenfor Ham er det ikke noe godt. Så Satan mistet herligheten han hadde hos Gud. Og så, med sitt fall, brakte Satan ondskap inn i verden.

Han fristet også de første menneskene til å gjøre opprør mot Gud. Satan selv er tapt for alltid og han prøver å holde mennesker borte fra Gud slik at de skal gå tapt og ikke bli frelst.

 

Våre feil, vår skyld – når vi lyver, stjeler, har vonde tanker eller dårlige ord… alt dette skiller oss fra å komme i kontakt med Gud.

 



Det er dårlige nyheter foreløpig, men det stopper ikke der. Det er en enkel løsning på dette problemet. Og denne løsningen har et navn: Jesus

Fordi Gud elsker oss! Og han gir hvert menneske minst én sjanse i livet til å akseptere denne løsningen. Denne meldingen er din sjanse!

 

 

 

Først vil jeg fortelle deg nøyaktig hvem Jesus er:

Vår himmelske Fader, Jesus og Den Hellige Ånd er Gud. Det er tre guddommelige personer som sammen danner treenigheten. Denne enheten skaper Gud. Så Jesus er evig og allmektig. Og Han er Skaperen.

Men Jesus kom frivillig for rundt 2000 år siden som et sant menneske til denne verden.

 

 

 

 

 

Han ble unnfanget av Den Hellige Ånd og født av en jomfru. Han levde et menneskeliv uten feil og i et perfekt åndelig forhold til Faderen. Han viste verden hvordan Gud er…

Så døde han frivillig og stedfortredende for vår skyld og feil på korset. På den tredje dagen sto han opp fra graven. Og senere vendte han tilbake til vår himmelske Fader igjen.

Hvorfor gjorde han dette? Han gikk til korset for å bære all skyld på dine vegne. Slik at du kan bli FRI for det! Men du bestemmer selv om du tar imot denne gaven eller ikke.

 

 

Det betyr: Hvordan bestemmer du deg?

Tar du imot Guds gave?
Hvis ja, så vil du bli frelst og bli et Guds barn!

Avviser du Guds gave?
Da forblir du tapt. Dette betyr også senere etter døden en evig adskillelse fra Gud, i dypt mørke.

Du kan ta imot Guds gave til deg NÅ! Eller du kan la det ligge i hjørnet og glemme det… Men vær klar over implikasjonene.

Akkurat nå, i dag, er øyeblikket da du kan si: «Ja, Jesus, jeg vil gi deg mitt liv!»
I øyeblikket du omvender deg til Jesus, vil Den Hellige Ånd komme og forbli i deg. Gjennom Ham er du åndelig, innvendig, født på ny – og født som et Guds barn inn i den himmelske familie!

Bli med meg nå i bønn på korset.

Jeg starter med bønnen og sier den setning for setning slik at du kan si den (høyt!).

Følgende bønn er ikke en formel, men et forslag. Du kan også invitere Jesus inn i livet ditt med ordene du selv har formulert. Det viktigste er din avgjørelse. Be fortsatt HØYT, ikke bare i tankene dine. Å be høyt i dette tilfellet er en bekjennelse foran den fysiske og åndelige verden.

“Kjære HERRE JESUS,

Jeg vil nå tro som et barn at jeg kan bli kjent med deg. At du betalte for min skyld, for mine svakheter. Og nå skylder jeg på dere alle.

(Fortell ham alt spesifikt og gi det til ham!
Fortell ham: “Jesus, dette og det var ikke riktig… jeg løy der…” osv.)

Takk Jesus for at du tilgir meg! Jesus, nå aksepterer jeg Deg som min veileder i livet! Og jeg ber deg, gi meg din Hellige Ånd! Takk for at du reddet meg nå og gjorde meg til ditt barn!

AMEN.”

Hvis du bare ba om det, så vil jeg gratulere deg! For du vil ikke gå deg vill hvis du har gitt livet ditt til Jesus akkurat nå!

Fortell andre om din avgjørelse for Jesus! Du kan også anbefale denne meldingen.

Hvis du fortsatt har spørsmål, vil jeg anbefale at du også lytter til eller leser den detaljerte versjonen av meldingen. Du finner dem på nettsiden vår.

På nettsiden vår finner du også mer om hvordan du kan følge Jesus nå.

Bare gå til:

www.message-for-you.net/discipleship

Vi ønsker deg mye glede og velsignelse på veien med Jesus!

Du kan gjerne videredistribuere denne meldingen til ikke-kommersielle formål uten endringer. Annen bruk og endringer krever skriftlig godkjenning av www.message-for-you.net. Også tilgjengelig der på andre språk og i andre versjoner (f.eks. som lydfiler, videoer, detaljert versjon, kortversjon, barneversjon og andre) og på noen språk i uformell (Du) form og i formell (Sie) form.

Detaljert versjon

melding til deg!

Det beste budskapet i verden på ditt eget språk

Lang versjon (del 1)

Følgende melding har allerede fundamentalt endret livene til milliarder av mennesker. Livet ditt kan forandre seg for alltid til det bedre!

Ta denne tiden fordi det er verdt det.

Vi annonserer IKKE for noen sekt.
Med dette budskapet ønsker vi å hjelpe mennesker til å reorientere sine liv (og livene til sine medmennesker) mot personen Jesus.

Av www.message-for-you.net
(Også tilgjengelig på andre språk.)

Mange skriver til meg i vår tjeneste på Internett. Og så stiller jeg dem ofte spørsmålet: “Har du allerede bevisst gitt livet ditt til Jesus?” Og mange sier da: “Ja, selvfølgelig, jeg ber hver kveld.”, “Jeg ber alltid før jeg legger meg.”, «Jeg snakker ofte med Gud.» Eller også: «Jeg tror på Gud.» Og så sier de: «Ja, selvfølgelig har jeg allerede gitt livet mitt til Jesus.»

Det er veldig forskjellige svar. Noen sier også: “Ja, jeg ble døpt som baby…”. Og noen sier: “Ja, Jesus er en god åndelig lærer/ et godt menneske/ et godt eksempel…”. Så det er veldig forskjellige svar. Men disse menneskene har én ting til felles: de har ennå ikke bevisst overgitt livet til Jesus. De tror på Ham og ber fra tid til annen, men de har ikke gitt livet til Ham ennå.

For å forstå dette, vil jeg gjerne forklare deg det ved hjelp av et maraton. Løperne venter til dommeren gir startsignal. Og så begynner de å løpe. Og se for deg at du er en av disse løperne. Og du venter ikke på startsignalet, du begynner bare å løpe…

Og du løper og løper og løper… Og du prøver virkelig. Du bruker all din styrke! Og du er glad fordi du allerede kan se mål… Men mannen ved mål sier til deg: «Beklager, jeg kan ikke gi deg en vinnermedalje». Og du sier: “Hva?! Hvorfor ikke? Jeg løp akkurat som de andre!”

Og mannen sier til deg: «Ja, men du begynte å løpe uten startsignal! Rasen din er ugyldig. Dessverre mistet du den.”

Og det er akkurat det samme med å tro på Jesus uten å overgi livet til ham. Det er som et maraton uten start.

Men Jesus vil at du skal seire. Og som en evig vinner og ikke som en evig taper. Han vil virkelig at du skal motta denne vinnermedaljen. At du kan være med ham for alltid! Og det inkluderer overgivelse av livet.

Og du lurer sikkert på hvordan denne livsovergivelsen til Jesus ser ut. Og hva betyr det med “startsignalet”. Og jeg vil gjerne fortelle deg nøyaktig hvem Jesus er.

 

Hvem er Jesus for deg personlig?

Har han vært en god mann? En god lærer?

– Hvor det kan være interessant å høre Bergprekenen… Er Han en av mange åndelige mestere? Så er han på linje med Buddha, Mohammed, etc…? Er han en grunnlegger av en religion for deg? Jeg vil gjerne fortelle deg hvem Jesus VIRKELIG er.

Hvem er Jesus?

Vår himmelske Fader, Jesus og Den Hellige Ånd er Gud. Det er tre guddommelige personer som sammen danner treenigheten. Denne enheten skaper Gud. Så Jesus er evig og allmektig. Og Han er Skaperen.



Men Jesus kom frivillig for rundt 2000 år siden som et sant menneske til denne verden.











Han ble unnfanget av Den Hellige Ånd og født av en jomfru. Han levde et menneskeliv uten feil og i et perfekt åndelig forhold til Faderen. Han viste verden hvordan Gud er…

Så døde han frivillig og stedfortredende for vår skyld og feil på korset. På den tredje dagen sto han opp fra graven. Og senere vendte han tilbake til vår himmelske Fader igjen.

Jeg skal fortelle deg mer om hvorfor Jesus gjorde dette om et øyeblikk – og hva det betyr for deg…

Så Jesus kom til denne verden som et menneske som oss. Han levde som oss. Bare med én stor forskjell: Han var helt ren, full av kjærlighet og sannhet. Han løy aldri, han snakket alltid sannheten. Han sa til og med om seg selv at Han er sannheten personifisert! Hvem kan påstå det? Kan du si at du er sannheten personifisert? Eller kjærlighet i person? … Jesus sa det om seg selv! Og Han sa: “Jeg er veien, sannheten og livet!”

Og så sa Han noe veldig viktig: “…Ingen kommer til Faderen uten ved meg!” Og det er så viktig, det er det det handler om.

Så Jesus er den som vil ta hånden din og si til deg: «Ta imot meg, så vil jeg lede deg til den himmelske Far! Jeg tar deg med til himmelen, til mitt rike!”

Det er livets overgivelse – at du sier til ham (f.eks.): «Ja, det vil jeg! Jeg vil være med deg for alltid! Ikke bare nå og da i hverdagen… ikke bare på søndager… for alltid! Jeg vil at du skal være min livsguide. At du er min gode hyrde og jeg er sauen din som følger deg. Som hører stemmen din, som virkelig ønsker å leve fullt ut med deg!»

Dette budskapet er så mye dypere… Og jeg vil vise deg hva Jesus gjorde FOR DEG.

Jeg vil gjerne vise deg korset. Alt avgjøres på korset. Du kan spørre: “Var ikke det bare en forferdelig død? Hva har det med meg å gjøre?”

Jeg sa tidligere at Jesus levde i renhet, i kjærlighet. Som INGEN andre mennesker! Uten skyld, uten skyld. Men Jesus kom ikke bare til denne verden for å vise oss hvordan vi skal leve. Men også å dø for oss på korset.

Fordi vi, du og jeg, alle sammen, gjør vi alltid feil. Vi er ikke perfekte. Men Jesus kom til oss som en fullkommen mann! Jesus er perfekt! Men våre feil, vår skyld – når vi lyver, stjeler, har vonde tanker eller dårlige ord… alt dette skiller oss fra å komme i kontakt med Gud. Det er som om noe har presset seg vei mellom oss. Og det har blitt mer og mer…
Og Jesus kan gjenopprette denne kontakten! Han vil ta deg i hånden og si: “Kom igjen, jeg tar deg tilbake dit du egentlig hører hjemme, til ditt himmelske hjem!” Han vil ikke at du skal gå deg vill. Skyld vil skille deg fra Gud for alltid. Hvis du ikke setter henne på korset. Kanskje du tenker: «Jeg er faktisk en god person..?! Det er ikke min feil?!” Tenk så på hvor du løy… hvor du ikke fortalte sannheten.

Jeg vil nå også fortelle deg hvordan ondskapen kom inn i denne verden.

Hvordan kom skyldfølelsen til verden?

Det var en engel i himmelen som satt over Guds trone. Engelen var Satan.









Men Satan ble stolt. Han hadde valgt av egen fri vilje å gjøre opprør mot Gud. Det er derfor Gud kastet Satan ut av himmelen.




Imidlertid er Gud selv god, utenfor Ham er det ikke noe godt. Så Satan mistet herligheten han hadde hos Gud. Fordi han valgte det onde.




Og så, med sitt fall, brakte Satan ondskap inn i verden. Han fristet også de første menneskene til å gjøre opprør mot Gud. De kom under Satans herredømme og under ondskapens makt…Satan selv er fortapt for alltid og han prøver å holde mennesker borte fra Gud slik at de skal gå tapt og ikke bli frelst.

Det er derfor Jesus kom til denne verden og han sier til oss: “Jeg vil at du skal komme tilbake til meg slik at vi kan få et dypt vennskap igjen!” Og så gikk Han til korset for deg: “Der på korset tar jeg all denne skyldfølelsen på meg!”

Og Han bar også dine mentale skader. Han har sett alt dette og sier til deg: «Jeg vil ikke at du skal være i evig sorg! Jeg vil gi deg min glede!” Han tok din sorg, din smerte, din ensomhet. Han ser alt! Han bryr seg ikke om deg! Han gikk til korset for det. Og Han forteller deg: «Se, jeg har allerede gjort alt for deg! Vennligst godta det!” Og han ønsker å gi deg sin kjærlighet. Han viste sin kjærlighet på korset. Han sier: «Se, på korset ser du hvor høyt jeg elsker DEG!

Det betyr: Hvordan bestemmer du deg?

Tar du imot Guds gave? Hvis ja, så vil du bli frelst og bli et Guds barn!

Avviser du Guds gave? Da forblir du tapt. Dette betyr også senere etter døden en evig adskillelse fra Gud, i dypt mørke.

Du kan ta imot Guds gave til deg NÅ! Eller du kan la det ligge i hjørnet og glemme det…
Men vær klar over implikasjonene.

Akkurat nå, i dag, er øyeblikket da du kan si: “Ja, Jesus, jeg vil gi deg livet mitt!”

Hva vil skje når du konverterer til Jesus?

I det øyeblikket du omvender deg til Jesus, vil Den Hellige Ånd komme og forbli i deg.








Gjennom Ham er du åndelig, innvendig, født på ny – og født som et Guds barn inn i den himmelske familie! Din såkalte “gamle mann” dør da åndelig med Jesus på korset og du får et nytt liv fra ham. Dette gir deg en helt ny identitet – fra tiggerbarn til kongebarn!

Som Guds barn kan du da leve i Den Hellige Ånds kraft – og ikke lenger behøve å leve under ondskapens herredømme! (Du vil fortsatt ha fri vilje til dette) Og Jesus gir deg også sin kraft til å rive mennesker ut av Satans hender!

Bli med meg nå i bønn på korset.

Jeg starter med bønnen og sier den setning for setning slik at du kan si den (høyt!).

Følgende bønn er ikke en formel, men et forslag. Du kan også invitere Jesus inn i livet ditt med ordene du selv har formulert. Det viktigste er din avgjørelse. Jesus ser ditt hjerte, han vet hva du mener. Be fortsatt HØYT, ikke bare i tankene dine. Å be høyt i dette tilfellet er en bekjennelse foran den fysiske og åndelige verden.

“Kjære HERRE JESUS,

Jeg vil tro som et barn nå at jeg kan bli kjent med deg. At du betalte for min skyld, for mine svakheter. Og det er derfor jeg gir deg alt nå, alt som tynger meg, alt jeg bærer med meg. Jeg skal gi deg alt jeg har gjort feil så langt.

(Fortell ham alt spesifikt og overgi det til ham! Fortell ham: “Jesus, dette og det var ikke riktig… jeg løy…” osv.
Når du overgir alt til ham, dekker hans blod all skyld. Hans blod dekker deg.)

Takk Jesus for at du tilgir meg nå! Takk for at du vasket meg ren! Jesus, jeg aksepterer deg nå som min veileder i livet! Som min Herre! Som min frelser! Og jeg spør deg: Kom inn i livet mitt! Og jeg ber deg, gi meg din Hellige Ånd! Fyll meg med Din Hellige Ånd! Takk for at du reddet meg nå! Takk for at jeg nå er ditt barn!

AMEN.”

Hvis du bare ba om det, så vil jeg gratulere deg! For da har du blitt en evig vinner. Så ventet du på “startsignalet” og satte i gang. “Løpet” er nå gyldig!

Og jeg vil fortelle deg dette, fra Johannes 3:16: “Så elsket Gud verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal fortapes, men ha evig liv.”

Det betyr at du ikke vil gå deg vill hvis du ga livet ditt til Jesus akkurat nå! Nå er det trygt, nå kan du ha “sikkerhet om frelse”. “Frelsens forsikring” betyr at du er 100 % sikker på at du kommer til himmelen. Og ikke av prestasjon, men fordi du aksepterte det Jesus gjorde for deg på korset! Du er nå reddet. – Av nåde. Fordi du tok imot hans gave.

Men nå går det enda lenger. For nå har du bare kommet deg. Det handler nå om arv. Han er den gode hyrden og du følger ham. Og nøyaktig hvordan det ser ut, skal jeg fortelle deg i den andre delen.



Fortell andre om din avgjørelse for Jesus! Du kan også anbefale denne meldingen.








Nå til den andre delen om arvefølge…




melding til deg!

Det beste budskapet i verden på ditt eget språk

Slik går du frem (del 2 av meldingen)

Dette er den andre delen av det største budskapet i verden som fundamentalt har endret livene til milliarder av mennesker.

Av www.message-for-you.net

(Også tilgjengelig på andre språk.)

Hvis du ikke har sett eller lyttet til den første delen av denne meldingen, vennligst gjør det først.

Nå til andre del…

 

Så korset er utgangspunktet. Og hvis du ga livet ditt til Jesus, så tok du den rette avgjørelsen!

Og nå går det videre. Da du ga livet ditt til Jesus, tok du (billedlig talt) sekken og tømte den. Det var mye søppel i sekken din som du ikke lenger trenger. Og du sa: «Jesus, jeg gir alt til deg!» Du ga alt til Ham. Og som allerede sagt, det var ting i den du ikke lenger trenger (f.eks. skyldfølelse, psykiske skader osv.).

Det Jesus ønsker å gjøre nå er: Han vil fylle på ryggsekken din!

Han ønsker å gi deg nyttige ting å ta med deg. Som reiseutstyr du trenger mens du er på farten.

Først og fremst er det selvfølgelig veldig viktig at du har noe å drikke med deg. Slik at du ikke dør av tørst på veien. Jeg vil symbolsk vise deg en vannflaske med friskt, klart, sunt vann. Vannet representerer Den Hellige Ånd. Da du ga livet ditt til Jesus, kom Den Hellige Ånd inn i deg.

Den Hellige Ånd er da i deg, men du kan bli fylt med Ham igjen og igjen. “Drikk” fra ham, for å si det sånn. Derfor er det viktig at du også drikker dette levende vannet… og på den måten blir du alltid uthvilt av det.
Den Hellige Ånd er en person, Han er Gud. Men du kan også oppleve hans kraft, bli fylt av ham og så å si drikke hans kraft.
Det er også viktig for disippelskapet at du blir døpt i Den Hellige Ånd. At du vil bli fordypet i hans kraft. Dette betyr også ” Åndsdåp ” eller “dåp i Den Hellige Ånd”. Jeg skriver mer detaljert om Åndens dåp i en artikkel på nettsiden vår. Vennligst ta en titt på det.

Videre er det selvfølgelig også viktig at du vet hvor du skal. Jesus gir deg veiledningen, for å si det sånn.

Disse instruksjonene står for Bibelen eller Guds Ord.

Du tenker kanskje: «Men jeg har en bibel og jeg har lest den så mange ganger, men jeg skjønner den bare ikke!» Det er fordi den eneste måten å forstå Bibelen på er gjennom Den Hellige Ånd. Den Hellige Ånd vil tyde ordet for deg. Og han forteller deg så å si: «Jeg skal forklare deg hvordan du leser Bibelen. Jeg skal forklare deg hva det betyr.» Og plutselig er det som når du ser lyset og du innser: «Hei, plutselig er alt klart for meg!»
Og du kan også be Den Hellige Ånd forklare noen ting for deg: «Hva betyr denne teksten? Og hva betyr det for meg personlig?» Deretter bringer han Ordet til live for deg. Så du er ikke alene på vei.

Deretter vil jeg vise deg en mobiltelefon. Det står for fellesskap.
Jesus vil ikke at du skal være alene på vandring. Han er med deg, selvfølgelig, men han vil også at du skal ha kontakt med andre etterfølgere av Jesus. At du snakker med dem, utveksler ideer med dem.
Fellesskap med andre kristne kan være i en kirke. Men det kan også være en hjemmegruppe. Der man møter kristne hjemme og man leser Bibelen sammen, ber sammen osv.

Det beste du kan gjøre er å se deg rundt for å se hvor det er andre kristne i byen din eller i området du kan møte. Jeg vil gjerne gi deg tipset om at det er viktig at de har Bibelen som grunnlag og at de er åpne for Den Hellige Ånd.

Så er det et fjerde punkt. Dette fjerde trinnet er vanndåp. Nedsenkingen i vannet.

Det symboliserer at du ga livet ditt til Jesus og nå er alt blitt nytt. At ditt gamle jeg ble korsfestet, du døde med ham åndelig og reiste så opp igjen med ham! Den representerer død og oppstandelse.

Nedsenking er den riktige dåpen i vann, og de første kristne gjorde det også på den måten. Barnedåp eller strøing med vann er derimot ikke riktig. Kanskje du tenker: «Jeg ble døpt som baby, det må være nok.» Nei, la deg døpe riktig og bibelsk med nedsenking i vann. Bare gå og se om det er kristne som kan døpe deg.

Det er de fire trinnene. Og nå legger du avgårde med ryggsekken.

Reisemateriellet forblir selvfølgelig ikke passivt i sekken, du trenger reisemateriellet (veldig praktisk) på farten. Akkurat som en vanlig fottur. Det er derfor du fortsetter å se på kartet ditt, for eksempel: «Hvor må jeg egentlig gå? HERRE, vær så snill, tal til meg!»
Gud taler gjennom Bibelen, men også gjennom inntrykk som mentale eller akustiske hørbare ord, gjennom bilder, visjoner og gjennom drømmer. Han kan også snakke til deg gjennom andre mennesker.
Du kan finne forklarende artikler om dette emnet “Guds tale” på nettsiden vår, for eksempel hvordan man kan teste sine inntrykk på riktig måte (nemlig mot Bibelen og mot Guds karakter).
Bli kjent med stemmen hans og oppfatt den personlig for deg! Da er du på rett vei. For han er den gode hyrde og dere er hans sauer som kan høre hans røst.

Det er selvfølgelig også viktig å fortsette å drikke. Å bli fylt igjen og igjen av Den Hellige Ånd. Å leve i Hans kraft, akkurat som de første kristne ble fylt med Den Hellige Ånds kraft i pinsen. Mer om temaene Åndsdåp og Åndsgaver på vår nettside.

Som allerede nevnt er også fellesskap med andre kristne viktig, og det samme er vanndåp.

Du kan lese nyttige artikler om alle disse emnene om disippelskap på nettstedet vårt.

Nå en kort oversikt over trinnene i arvefølgen:


Rekkefølgen på disse trinnene er ikke kritisk! Så du kan bli døpt først og deretter få en bibel. Eller du kan få en bibel med en gang og deretter bli døpt. Bestem selv (også i bønn med Gud) hva du kan gjøre først. Men: Alle trinn er viktige for suksess.

En ting til: Disse trinnene er ikke nødvendige for frelse. Det betyr: Hvis du allerede har gitt livet ditt til Jesus (som jeg forklarte i første del), så er du frelst. Men trinnene er trinn av lydighet. Du bør gå hvis du vil være lydig mot Jesus. Fordi han ikke bare sender deg på vei, han gir deg proviant for reisen. Trinnene er frivillige, men Jesus ber deg ta dem.

Du ønsker å følge Jesus. Han er den gode hyrde og du vil høre hans røst. Du vil vite hva annet Han har planlagt for deg personlig (f.eks. ditt personlige kall). Du vil vite hva Han sier om deg (dvs. din identitet i Ham). Du vil gjerne utveksle ideer med andre og spørre dem for eksempel: «Hva har DU opplevd med Gud?» eller: «Hva betyr det og det i Bibelen?» osv.

Så mye for disippelskapet… Vær velsignet!

På nettsiden vår finner du ytterligere hjelp til arvefølgen.

Bare gå til:

www.message-for-you.net/discipleship

Du vil også finne gratis nedlastinger, materiale å dele og mye mer der!

Vi ønsker deg mye glede og velsignelse på veien med Jesus!

Du kan gjerne videredistribuere denne meldingen til ikke-kommersielle formål uten endringer. Annen bruk og endringer krever skriftlig godkjenning av www.message-for-you.net. Også tilgjengelig der på andre språk og i andre versjoner (f.eks. som lydfiler, videoer, detaljert versjon, kortversjon, barneversjon og andre) og på noen språk i uformell (Du) form og i formell (Sie) form.