Meddelande till dig! Världens bästa budskap på ditt eget språk [Swedish/Svenska]

Please first read:
Attention, the following translation of the message has been automatically translated. The text may therefore contain errors. It is a temporary rough translation.
But you are free to share the text for non-profit purposes!
Please also read the article with more explanation: Explanation on the Temporary Rough Translations

Bitte vorher lesen:
Achtung, die folgende Übersetzung der Botschaft wurde automatisch übersetzt. Der Text kann deshalb Fehler enthalten. Es handelt sich um eine vorübergehende Rohübersetzung.
Du darfst den Text trotzdem gerne für nichtkommerzielle Zwecke weiterverbreiten!

Bitte lies auch den Artikel mit weiteren Erklärungen dazu: Erklärung zu den vorübergehenden Rohübersetzungen

Vänligen läs först:
Varning, följande översättning av meddelandet har översatts automatiskt. Texten kan därför innehålla fel. Detta är en tillfällig råöversättning.
Du är fortfarande välkommen att omfördela texten för icke-kommersiella ändamål!
Läs även artikeln för ytterligare förklaringar: Förklaring av de tillfälliga råöversättningarna

innehåll

kort version

meddelande till dig!

Världens bästa budskap på ditt eget språk

Följande meddelande har redan i grunden förändrat livet för miljarder människor. Ditt liv kan förändras för alltid till det bättre!
Ta den här tiden för det är värt det.

 

 

Av www.message-for-you.net

Undrar du ibland varför det finns så mycket ondska i den här världen? Varför allt lidande? Och hur kan du leva i denna värld med glädje?

I detta meddelande vill jag berätta för dig hur ondskan kom in i den här världen. Men också hur du personligen kan övervinna det och få verklig varaktig livsglädje.

Det fanns en ängel i himlen som satt över Guds tron. Ängeln var Satan. Men Satan blev stolt. Han hade av egen fri vilja valt att göra uppror mot Gud.

 

 

Det var därför Gud kastade ut Satan från himlen.



 

 

Men Gud själv är god, utanför Honom finns inget gott. Så Satan förlorade den härlighet han hade hos Gud. Och så, med sitt fall, förde Satan ondskan till världen.

Han frestade också de tidiga människorna att göra uppror mot Gud. Satan själv är förlorad för alltid och han försöker hålla människor borta från Gud så att de går vilse och inte blir frälsta.

 

Våra misstag, vår skuld – när vi ljuger, stjäl, har dåliga tankar eller dåliga ord… allt detta skiljer oss från att komma i kontakt med Gud.

 



Det är dåliga nyheter för tillfället, men det stannar inte där. Det finns en enkel lösning på detta problem. Och den här lösningen har ett namn: Jesus

För att Gud älskar oss! Och Han ger varje människa åtminstone en chans i sitt liv att acceptera denna lösning. Detta meddelande är din chans!

 

 

 

Först skulle jag vilja berätta exakt vem Jesus är:

Vår himmelske Fader, Jesus och den Helige Ande är Gud. Det finns tre gudomliga personer som tillsammans bildar treenigheten. Denna enhet gör Gud. Så Jesus är evig och allsmäktig. Och han är Skaparen.

Men Jesus kom frivilligt för cirka 2000 år sedan som en sann människa till denna värld.

 

 

 

 

 

Han avlades av den helige Ande och föddes av en jungfru. Han levde ett mänskligt liv utan fel och i en perfekt andlig relation med Fadern. Han visade världen hur Gud är…

Sedan dog han frivilligt och ställföreträdande för vår skuld och våra misstag på korset. På tredje dagen reste han sig ur graven. Och senare återvände han till vår himmelske Fader igen.

Varför gjorde han detta? Han gick till korset för att bära all skuld å dina vägnar. Så att du kan vara FRI från det! Men du bestämmer själv om du accepterar denna gåva eller inte.

 

 

Det betyder: Hur bestämmer du dig?

Tar du emot Guds gåva?
Om ja, då kommer du att bli frälst och bli ett Guds barn!

Förkastar du Guds gåva?
Då förblir du vilsen. Detta innebär också senare efter döden en evig separation från Gud, i djupt mörker.

Du kan ta emot Guds gåva till dig NU! Eller så kan du lämna det i hörnet och glömma det… Men var medveten om konsekvenserna.

Just nu, idag, är det ögonblick då du kan säga: ”Ja, Jesus, jag vill ge dig mitt liv!”
I ögonblicket av din omvändelse till Jesus kommer den Helige Ande och stanna i dig. Genom honom är du andligt, invärtes, född på nytt – och född som ett Guds barn in i den himmelska familjen!

Gå nu med mig i bön på korset.

Jag börjar med bönen och säger den mening för mening så att du kan säga den (högt!).

Följande bön är inte en formel utan ett förslag. Du kan också bjuda in Jesus i ditt liv med de ord du själv har formulerat. Det viktigaste är ditt beslut. Be fortfarande HÖGT, inte bara i ditt sinne. Att be högt i detta fall är en bekännelse inför den fysiska och andliga världen.

“Kära HERRE JESUS,

Jag vill nu tro som ett barn att jag kan lära känna dig. Att du betalade för min skuld, för mina svagheter. Så nu skyller jag på er alla.

(Berätta allt specifikt för honom och ge det till honom!
Säg till honom: “Jesus, det och det var inte rätt… jag ljög där…” osv.)

Tack Jesus för att du förlåter mig! Jesus, jag accepterar dig nu som min vägledare i livet! Och jag ber dig, ge mig din Helige Ande! Tack för att du räddade mig nu och gjorde mig till ditt barn!

AMEN.”

Om du bara bad det, då vill jag gratulera dig! För du kommer inte gå vilse om du har gett ditt liv till Jesus just nu!

Berätta för andra om ditt beslut för Jesus! Du kan också rekommendera detta meddelande.

Om du fortfarande har frågor vill jag rekommendera att du också lyssnar på eller läser den detaljerade versionen av meddelandet. Du hittar dem på vår hemsida.

På vår hemsida hittar du också mer om hur du kan följa Jesus nu.

Gå bara till:

www.message-for-you.net/discipleship

Vi önskar dig mycket glädje och välsignelser på vägen med Jesus!

Omdistribuera gärna detta meddelande för icke-kommersiella ändamål utan ändringar. Andra användningar och ändringar kräver skriftligt godkännande av www.message-for-you.net. Finns även där på andra språk och i andra versioner (t.ex. som ljudfiler, videor, detaljerad version, kortversion, barnversion och andra) och på vissa språk i informell (Du) form och i formell (Sie) form.

Detaljerad version

meddelande till dig!

Världens bästa budskap på ditt eget språk

Lång version (del 1)

Följande meddelande har redan i grunden förändrat livet för miljarder människor. Ditt liv kan förändras för alltid till det bättre!

Ta den här tiden för det är värt det.

Vi annonserar INTE för någon sekt.
Med detta budskap vill vi hjälpa människor att omorientera sina liv (och sina medmänniskors liv) mot Jesu person.

Av www.message-for-you.net
(Även tillgänglig på andra språk.)

Många skriver till mig i vår tjänst på Internet. Och då ställer jag ofta frågan till dem: “Har du redan medvetet gett ditt liv till Jesus?” Och många säger då: “Ja, det är klart, jag ber varje kväll.”, “Jag ber alltid innan jag går och lägger mig.” “Jag talar ofta med Gud.” Eller också: “Jag tror på Gud.” Och de säger sedan: “Ja, visst har jag redan gett mitt liv till Jesus.”

Det finns väldigt olika svar. Vissa säger också: “Ja, jag blev döpt som bebis…”. Och vissa säger: “Ja, Jesus är en bra andlig lärare/ en god person/ ett gott exempel…”. Så det finns väldigt olika svar. Men dessa människor har en sak gemensamt: de har ännu inte medvetet överlämnat sina liv till Jesus. De tror på honom och ber då och då, men de har inte gett sina liv till honom än.

För att förstå detta skulle jag vilja förklara det för dig med hjälp av ett maraton. Löparna väntar tills domaren ger startsignal. Och så börjar de springa. Och tänk dig nu att du är en av dessa löpare. Och du väntar inte på startsignalen, du börjar bara springa…

Och du springer och springer och springer… Och du försöker verkligen. Du använder all din kraft! Och du är glad för du kan redan se målgången… Men mannen i mål säger till dig: “Förlåt, jag kan inte ge dig en vinnarmedalj.” Och du säger: “Vad?! Varför inte? Jag sprang precis som de andra!”

Och mannen säger till dig: ”Ja, men du började springa utan startsignal! Din ras är ogiltig. Tyvärr tappade du den.”

Och det är precis samma sak med att tro på Jesus utan att överlåta sitt liv till Honom. Det är som ett maraton utan start.

Men Jesus vill att du ska vinna. Och som en evig vinnare och inte som en evig förlorare. Han vill verkligen att du ska få den här vinnarmedaljen. Att du kan vara med honom för alltid! Och det inkluderar att ge upp livet.

Och du undrar säkert hur det här livets överlämnande till Jesus ser ut. Och vad betyder det med “startsignalen”. Och jag skulle vilja berätta exakt vem Jesus är.

 

Vem är Jesus för dig personligen?

Har han varit en god man? En bra lärare?

– Där det kan vara intressant att höra bergspredikan… Är han en av många andliga mästare? Så är han i linje med Buddha, Mohammed, etc…? Är han en religionsgrundare för dig? Jag skulle vilja berätta vem Jesus VERKLIGEN är.

Vem är Jesus?

Vår himmelske Fader, Jesus och den Helige Ande är Gud. Det finns tre gudomliga personer som tillsammans bildar treenigheten. Denna enhet gör Gud. Så Jesus är evig och allsmäktig. Och han är Skaparen.



Men Jesus kom frivilligt för cirka 2000 år sedan som en sann människa till denna värld.











Han avlades av den helige Ande och föddes av en jungfru. Han levde ett mänskligt liv utan fel och i en perfekt andlig relation med Fadern. Han visade världen hur Gud är…

Sedan dog han frivilligt och ställföreträdande för vår skuld och våra misstag på korset. På tredje dagen reste han sig ur graven. Och senare återvände han till vår himmelske Fader igen.

Jag ska berätta mer om varför Jesus gjorde detta på ett ögonblick – och vad det betyder för dig…

Så Jesus kom till den här världen som en människa som vi. Han levde som vi. Bara med en stor skillnad: Han var helt ren, full av kärlek och sanning. Han ljög aldrig, han talade alltid sanning. Han sa till och med om sig själv att han är sanningen personifierad! Vem kan hävda det? Kan du säga att du är sanningen personifierad? Eller kärlek personligen? … Jesus sa det om sig själv! Och Han sa: “Jag är vägen, sanningen och livet!”

Och sedan sa han något mycket viktigt: “…Ingen kommer till Fadern utom genom mig!” Och det är så viktigt, det är vad det handlar om.

Så, Jesus är den som vill ta din hand och säga till dig: ”Acceptera mig så ska jag leda dig till den himmelske Fadern! Jag tar dig till himlen, till mitt rike!”

Det är livets överlämnande – att du säger till honom (t.ex.): ”Ja, det vill jag! Jag vill vara med dig för evigt! Inte bara då och då i vardagen… inte bara på söndagar… för alltid! Jag vill att du ska vara min livsguide. Att du är min gode herde och jag är ditt får som följer dig. Som hör din röst, som verkligen vill leva fullt ut med dig!”

Det här budskapet är så mycket djupare… Och jag vill visa dig vad Jesus gjorde FÖR DIG.

Jag skulle vilja visa dig korset. Allt avgörs på korset. Du kanske frågar: “Var det inte bara en hemsk död? Vad har det med mig att göra?”

Jag sa tidigare att Jesus levde i renhet, i kärlek. Som INGEN annan människa! Utan fel, utan skuld. Men Jesus kom inte bara till den här världen för att visa oss hur vi ska leva. Men också att dö för oss på korset.

Eftersom vi, du och jag, alla vi, vi gör alltid misstag. Vi är inte perfekta. Men Jesus kom till oss som en fullkomlig man! Jesus är perfekt! Men våra misstag, vår skuld – när vi ljuger, stjäl, har dåliga tankar eller dåliga ord… allt detta skiljer oss från att komma i kontakt med Gud. Det är som att något trängt sig fram mellan oss. Och det har blivit mer och mer…
Och Jesus kan återställa denna kontakt! Han vill ta dig i handen och säga: “Kom igen, jag tar dig tillbaka dit du verkligen hör hemma, till ditt himmelska hem!” Han vill inte att du ska gå vilse. Skuld kommer att skilja dig från Gud för alltid. Om du inte sätter henne på korset. Kanske tänker du: “Jag är faktiskt en bra person..?! Det är inte mitt fel?!” Tänk sedan på var du ljög… där du inte berättade sanningen.

Jag skulle nu också vilja berätta hur ondskan kom till denna värld.

Hur kom skulden till världen?

Det fanns en ängel i himlen som satt över Guds tron. Ängeln var Satan.









Men Satan blev stolt. Han hade av egen fri vilja valt att göra uppror mot Gud. Det var därför Gud kastade ut Satan från himlen.




Men Gud själv är god, utanför Honom finns inget gott. Så Satan förlorade den härlighet han hade hos Gud. För att han valde det onda.




Och så, med sitt fall, förde Satan ondskan till världen. Han frestade också de tidiga människorna att göra uppror mot Gud. De kom under Satans herravälde och under ondskans makt…Satan själv är förlorad för alltid och han försöker hålla människor borta från Gud så att de ska gå vilse och inte frälsta.

Det är därför Jesus kom till den här världen och han säger till oss: “Jag vill att ni kommer tillbaka till mig så att vi kan få en djup vänskap igen!” Och sedan gick han till korset för dig: “Där på korset tar jag all denna skuld på mig!”

Och Han bar också dina mentala skador. Han har sett allt detta och säger till dig: ”Jag vill inte att du ska vara i evig sorg! Jag vill ge dig min glädje!” Han tog din sorg, din smärta, din ensamhet. Han ser allt! Han bryr sig inte om dig! Han gick till korset för det. Och Han säger till dig: “Se, jag har redan gjort allt för dig! Vänligen acceptera det!” Och han vill ge dig sin kärlek. Han visade sin kärlek på korset. Han säger: ”Se, på korset ser du hur mycket jag älskar DIG!

Det betyder: Hur bestämmer du dig?

Tar du emot Guds gåva? Om ja, då kommer du att bli frälst och bli ett Guds barn!

Förkastar du Guds gåva? Då förblir du vilsen. Detta innebär också senare efter döden en evig separation från Gud, i djupt mörker.

Du kan ta emot Guds gåva till dig NU! Eller så kan du lämna det i hörnet och glömma det…
Men var medveten om konsekvenserna.

Just nu, idag, är det ögonblick då du kan säga: “Ja, Jesus, jag vill ge dig mitt liv!”

Vad kommer att hända när du konverterar till Jesus?

I ögonblicket av din omvändelse till Jesus kommer den Helige Ande och förbli i dig.








Genom honom är du andligt, invärtes, född på nytt – och född som ett Guds barn in i den himmelska familjen! Din så kallade “gamle” dör sedan andligt med Jesus på korset och du får ett nytt liv av honom. Detta ger dig en helt ny identitet – från tiggarbarn till kungabarn!

Som Guds barn kan du då leva i den Helige Andes kraft – och inte längre behöva leva under ondskans herravälde! (Du kommer fortfarande att ha fri vilja för detta) Och Jesus ger dig också sin makt att rycka människor ur Satans händer!

Gå nu med mig i bön på korset.

Jag börjar med bönen och säger den mening för mening så att du kan säga den (högt!).

Följande bön är inte en formel utan ett förslag. Du kan också bjuda in Jesus i ditt liv med de ord du själv har formulerat. Det viktigaste är ditt beslut. Jesus ser ditt hjärta, han vet vad du menar. Be fortfarande HÖGT, inte bara i ditt sinne. Att be högt i detta fall är en bekännelse inför den fysiska och andliga världen.

“Kära HERRE JESUS,

Jag vill tro som ett barn nu när jag kan lära känna dig. Att du betalade för min skuld, för mina svagheter. Och det är därför jag ger dig allt nu, allt som tynger mig, allt jag bär med mig. Jag ska ge dig allt jag har gjort fel hittills.

(Berätta allt specifikt för honom och överlämna det till honom! Säg till honom, “Jesus, det och det var inte rätt… jag ljög…” etc.
När du överlämnar allt till honom, täcker hans blod all skuld. Hans blod täcker dig.)

Tack Jesus för att du förlåter mig nu! Tack för att du tvättade mig ren! Jesus, jag accepterar dig nu som min guide i livet! Som min Herre! Som min räddare! Och jag ber dig: Kom in i mitt liv! Och jag ber dig, ge mig din Helige Ande! Fyll mig med Din Helige Ande! Tack för att du räddade mig nu! Tack för att jag nu är ditt barn!

AMEN.”

Om du bara bad det, då vill jag gratulera dig! För då har du blivit en evig vinnare. Sedan väntade du på “startsignalen” och gav dig iväg. “Loppet” är nu giltigt!

Och jag vill berätta detta, från Joh 3:16: “Så älskade Gud världen att han gav sin ende Son, för att den som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv.”

Det betyder att du inte kommer att gå vilse om du gav ditt liv till Jesus just nu! Nu är det säkert, nu kan du ha “visshet om frälsning”. “Frälsningsförsäkran” betyder att du är 100% säker på att du kommer till himlen. Och inte av prestation, utan för att du accepterade vad Jesus gjorde för dig på korset! Du är nu frälst. – Av nåd. För att du tog emot hans gåva.

Men nu går det ännu längre. För nu har du bara tagit dig. Nu handlar det om succession. Han är den gode herden och du följer honom. Och exakt hur det ser ut ska jag berätta i den andra delen.



Berätta för andra om ditt beslut för Jesus! Du kan också rekommendera detta meddelande.








Nu till den andra delen om succession…




meddelande till dig!

Världens bästa budskap på ditt eget språk

Så här går du tillväga (del 2 av meddelandet)

Detta är den andra delen av det största budskapet i världen som i grunden har förändrat livet för miljarder människor.

Av www.message-for-you.net

(Även tillgänglig på andra språk.)

Om du inte har sett eller lyssnat på den första delen av detta meddelande, vänligen gör det först.

Nu till andra delen…

 

Så korset är utgångspunkten. Och om du gav ditt liv till Jesus, då tog du rätt beslut!

Och nu går det vidare. När du gav ditt liv till Jesus tog du (bildligt talat) din ryggsäck och tömde den. Det var mycket skräp i din ryggsäck som du inte längre behöver. Och du sa: “Jesus, jag ger allt till dig!” Du gav allt till honom. Och som redan sagt, det fanns saker i den som du inte längre behöver (t.ex. skuld, psykiska skador etc.).

Vad Jesus vill göra nu är: Han vill fylla på din ryggsäck!

Han vill ge dig användbara saker att ta med dig. Som resemateriel som du behöver när du är på språng.

Först och främst är det såklart väldigt viktigt att du har något att dricka med dig. Så att du inte dör av törst på vägen. Jag kommer symboliskt att visa dig en vattenflaska med färskt, klart, hälsosamt vatten. Vattnet representerar den Helige Ande. När du gav ditt liv till Jesus kom den helige Ande in i dig.

Den Helige Ande är då i dig, men du kan bli fylld av Honom om och om igen. “Drick” från honom så att säga. Därför är det viktigt att du också dricker detta levande vatten… och på så sätt blir du alltid pigg av det.
Den Helige Ande är en person, Han är Gud. Men du kan också uppleva hans kraft, bli fylld av honom och så att säga dricka hans kraft.
Det är också viktigt för lärjungaskapet att du är döpt i den helige Ande. Att du kommer att fördjupas i hans kraft. Detta betyder också ” Andedop ” eller “dop i den Helige Ande”. Jag skriver mer ingående om Andens dop i en artikel på vår hemsida. Vänligen ta en titt på det.

Därefter är det såklart också viktigt att du vet vart du är på väg. Jesus ger dig anvisningarna så att säga.

Dessa anvisningar står för Bibeln eller Guds ord.

Du kanske tänker: “Men jag har en bibel och jag har läst den så många gånger, men jag förstår den bara inte!” Det beror på att det enda sättet att förstå Bibeln är genom den Helige Ande. Den Helige Ande kommer att tyda ordet åt dig. Och han säger så att säga till dig: ”Jag ska förklara för dig hur man läser Bibeln. Jag ska förklara för dig vad det betyder.” Och plötsligt är det som när du ser ljuset och du inser: ”Hej, plötsligt är allt klart för mig!”
Och du kan också be den Helige Ande förklara några saker för dig: “Vad betyder den här texten? Och vad betyder det för mig personligen?” Han väcker sedan Ordet till liv för dig. Så du är inte ensam på väg.

Därefter vill jag visa dig en mobiltelefon. Det står för gemenskap.
Jesus vill inte att du ska vara ensam på din vandring. Han är med dig såklart, men han vill också att du ska ha kontakt med andra efterföljare till Jesus. Att man pratar med dem, utbyter idéer med dem.
Gemenskap med andra kristna kan vara i en kyrka. Men det kan också vara en hemmagrupp. Där man träffar kristna hemma och man läser Bibeln tillsammans, ber tillsammans mm.

Det bästa du kan göra är att se dig omkring för att se var det finns andra kristna i din stad eller i området som du kan träffa. Jag skulle vilja ge dig tipset att det är viktigt att de har Bibeln som grund och att de är öppna för den Helige Ande.

Sedan finns det en fjärde punkt. Detta fjärde steg är vattendop. Nedsänkningen i vattnet.

Det symboliserar att du gav ditt liv till Jesus och nu har allt blivit nytt. Att ditt gamla jag blev korsfäst, du dog med honom andligt och sedan uppstod med honom! Den representerar död och uppståndelse.

Nedsänkning är det korrekta dopet i vatten, och de första kristna gjorde det också på det sättet. Barndop eller vattenstänk är däremot inte korrekt. Kanske tänker du: ”Jag blev döpt som bebis, det får räcka.” Nej, låt dig gärna döpas korrekt och bibliskt med nedsänkning i vatten. Gå bara och se om det finns kristna som kan döpa dig.

Det är de fyra stegen. Och nu ger du dig iväg med din ryggsäck.

Naturligtvis ligger reseprovianterna inte passivt i ryggsäcken, du behöver reseprovianterna (mycket praktiskt) på språng. Precis som en vanlig vandring. Det är därför du fortsätter att titta på din karta, till exempel: ”Vart måste jag egentligen ta vägen? HERRE, snälla tala till mig!”
Gud talar genom Bibeln, men också genom intryck som mentala eller akustiska hörbara ord, genom bilder, visioner och genom drömmar. Han kan också prata med dig genom andra människor.
Du kan hitta förklarande artiklar om detta ämne “Guds tal” på vår hemsida, till exempel hur man korrekt testar sina intryck (nämligen mot Bibeln och mot Guds karaktär).
Lär känna hans röst och uppfatta den personligen för dig! Då är du på rätt väg. För han är den gode herden och ni är hans får som kan höra hans röst.

Självklart är det också viktigt att fortsätta dricka. Att bli fylld om och om igen av den Helige Ande. Att leva i Hans kraft, precis som de första kristna fylldes av den Helige Andes kraft på pingstdagen. Mer om ämnena Andedop och Andegåvor på vår hemsida.

Som redan nämnts är gemenskap med andra kristna också viktigt, liksom vattendop.

Du kan läsa användbara artiklar om alla dessa ämnen om lärjungaskap på vår webbplats.

Nu en kort översikt med stegen i successionen:


Ordningen på dessa steg är inte kritisk! Så du kan bli döpt först och sedan få en bibel. Eller så kan du skaffa en bibel direkt och sedan bli döpt. Bestäm själv (också i bön med Gud) vad du kan göra först. Men: Alla steg är viktiga för succession.

En sak till: Dessa steg är inte nödvändiga för frälsning. Det betyder: Om du redan har gett ditt liv till Jesus (som jag förklarade i första delen), då är du frälst. Men stegen är steg av lydnad. Du bör gå om du vill vara lydig mot Jesus. Eftersom han inte bara skickar dig på din väg, han ger dig proviant för resan. Stegen är frivilliga, men Jesus ber dig att ta dem.

Du vill följa Jesus. Han är den gode herden och du vill höra hans röst. Du vill veta vad han mer har planerat för dig personligen (t.ex. ditt personliga kall). Du vill veta vad han säger om dig (dvs din identitet i honom). Du skulle vilja utbyta idéer med andra och fråga dem till exempel: ”Vad har DU upplevt med Gud?” eller: ”Vad betyder det och det i Bibeln?” osv.

Så mycket för lärjungaskapet… Var välsignad!

På vår hemsida hittar du ytterligare hjälp för successionen.

Gå bara till:

www.message-for-you.net/discipleship

Du hittar också gratis nedladdningar, material att dela och mycket mer där!

Vi önskar dig mycket glädje och välsignelser på vägen med Jesus!

Omdistribuera gärna detta meddelande för icke-kommersiella ändamål utan ändringar. Andra användningar och ändringar kräver skriftligt godkännande av www.message-for-you.net. Finns även där på andra språk och i andra versioner (t.ex. som ljudfiler, videor, detaljerad version, kortversion, barnversion och andra) och på vissa språk i informell (Du) form och i formell (Sie) form.